ماکان آريا پارسا مديريت بازرگاني را آموزش مي دهد
ماکان آريا پارسا مديريت بازرگاني را آموزش مي دهد
اريک ريس، نويسنده و کارآفرين معروف مي گويد: «من از موفقيت ها و شکست هاي خودم و ديگران درس گرفته ام.
https://experiment.com/users/eelearnpars
https://www.goodreads.com/user/show/148259005-elearnpars
اريک ريس، نويسنده و کارآفرين معروف مي گويد:
من از موفقيتها و شکستهاي خودم و ديگران آموختهام که موفقيت در کسبوکار نتيجه يک ژن خوب يا فقط قرار گرفتن در موقعيت مناسب نيست،
https://account.archdaily.com/us/users/profile
https://www.hackathon.io/users/260093
https://www.bbuzzart.com/profile/428183
در واقع موفقيت را ميتوان با شناخت و اجتناب از اشتباهات ديگران مهندسي کرد! اين بدان معناست که موفقيت آموزش پذير است و قابل يادگيري است!
https://www.credly.com/users/elearnpars-elearnpars/badge
https://www.anime-planet.com/users/parsianmag
https://onedio.com/profil/parsianmag/
به دليل همين مشکل دکتر ماکان آريا پارسا يکي از کارآفرينان مطرح ايراني با راه اندازي چندين شرکت و راه اندازي کسب و کارهاي مختلف در حال ايجاد صدها شغل دائمي و پايدار است، وي برخي از اشتباهات رايج کارآفرينان در حوزه کسب و کار را آموزش مي دهد.
https://www.anime-planet.com/users/parsianmag
https://www.magcloud.com/user/fanpnu
https://edshelf.com/profile/fanpardazan
اجازه دهيد از زبان خودمان دکتر ماکان آريا پارسا، تاجر نمونه ايراني را مرور کنيم که پس از ناکامي ها و موفقيت هاي فراوان، سال ها تجربه کسب کرده است. در پايان اين مقاله کوتاه با آنها بيشتر آشنا مي شويم.
https://www.drupalgovcon.org/user/120851
https://salambanoo.royablog.ir/post/20/makan-ariya-parsa
اولين خطا | شما در هر بازاري موفق خواهيد شد!
هرگز نبايد از بهانه هايي مانند موفقيت محصول خود در بازار اول، انجام تحقيقات بازاريابي، صحبت با مردم، شناخت مخاطبان و حتي نظرسنجي براي دريافت بازخورد آنها دست بکشيد.
تجربه به من نشان داده که دنياي بازاريابي پر از محصولات موفقي است که در بازارهاي مشابه شکست خورده اند!
https://logopond.com/elearnpars/profile/534995/?filter=&page=
https://hypothes.is/users/elearnpars
بسياري از مردم فکر مي کنند که اگر در يک بازار موفق باشند به اين معني است که همان محصول در بازارهاي بعدي بسيار موفق خواهد بود. اما در واقع اين يکي از بزرگترين اشتباهات کارآفرينان است.
https://experiment.com/users/ffanpnu
https://logopond.com/fanpnu/profile/535004/?filter=&page=
https://hypothes.is/users/fanpnu
خطاي دوم | يک کسب و کار را با چندين شريک راه اندازي کنيد
در ابتدا، زماني که مي خواستم کسب و کار خود را راه اندازي کنم، براي شروع بسيار هيجان زده بودم و اين باعث شد که بخواهم با افراد زيادي شريک شوم. اما بعداً متوجه شدم که اين يکي از بزرگترين اشتباهات من بود.
https://ko-fi.com/elearnpars#paypalModal
https://www.feedsfloor.com/profile/elearnpars
https://www.pexels.com/@elearnpars-191284433
به نظر من، کارآفرينان به جاي شروع بزرگ و بحث برانگيز، بايد به آرامي شروع کنند و در صورت نياز به شريک، از تعداد کم شروع کنند. علاوه بر اين، بهتر است هر يک از شرکا مهارت هاي متفاوت و ارزشمندي داشته باشند که به نفع کسب و کار باشد.
منبع : aparat.com
https://www.lesswrong.com/users/parsianmag
https://www.mobypicture.com/user/parsianmag
خطاي سوم | منتظر شروع!
من فکر مي کنم انتظار طولاني براي شروع يک تجارت اشتباه بزرگي است که مرتکب شدم. به نظر من براي شروع نبايد تعلل کرد، بلکه بايد در کار غوطه ور شد و به مرور پيشرفت کرد.
خطاي چهارم | ارزش محصول را کاهش دهيد
به نظر من استارتاپ بودن شرکت شما بهانه خوبي براي ورود به بازار محصولات بي کيفيت و کم ارزش نيست. شما بايد يک محصول عالي بسازيد و مطمئن شويد که مخاطب ارزش آن را درک کرده است.
البته در اين راه نبايد جذب کمال گرايي شويد و بخواهيد محصول هر چيزي را به بازار عرضه کنيد.
https://hub.docker.com/u/parsianmag
خطاي پنجم | خرج کردن خيلي زياد يا خيلي کم
دو طرز فکر مهم در ميان کارآفرينان موفق وجود دارد:
وسواس خرج کردن پول،
از سرمايه گذاري روي افراد مناسب و شرايط مناسب نترسيد.
نکته اصلي اين است که اين دو موقعيت در صورت افراط مي تواند منجر به شکست کسب و کار شما شود! کارآفرين موفق مي داند که در تجارت نبايد بدون حساب خرج کرد و نبايد از خرج کردن در مواقع ضروري بترسد.
https://rabbitroom.com/members/fanpnu/profile/
https://www.stageit.com/fanpnu
اکنون به کار خود نگاهي بيندازيد و ببينيد بيشترين هزينه را در کجا انجام داده ايد. همچنين ببينيد پس انداز شما به کجا منجر به عقب افتادگي شده است.
خطاي ششم | همکاري با شرکت هاي غيرمنطبق
اکثر شرکت ها پس از اندکي رشد، براي رشد و موفقيت نياز به همکاري با شرکت ها و افراد ديگر دارند. مثلا همکاري با يک شرکت طراحي سايت، سئو، حمل و نقل و ….
http://kabipanel.xobor.de/u156_elearnpars.html
https://www.wishlistr.com/profile/elearnpars
https://knowyourmeme.com/users/elearnpars
در اين ميان، کار با شرکت هاي غير الزام آور تأثير مخربي بر تجارت دارد. نکته مهم اين است که يک قرارداد حقوقي صرف نمي تواند شرکت مقابل شما را وادار به انجام تمام تعهدات خود کند. بنابراين پيشنهاد ميکنم قبل از شروع، درباره گروه تحقيق کنيد، نمونه کارهاي خود را مرور کنيد و حتي از مشتريان قبلي آنها نظرسنجي کنيد.
خطاي هفتم | جهل بازاريابي
اشتباه ديگري که کارآفرينان مرتکب مي شوند اين است که فکر مي کنند يک محصول خوب خودش را مي فروشد!
اگر قرار باشد محصول خوبش را بفروشد، قطعا شرکت هاي بزرگي مثل تويوتا، bmw و ديگر شرکت ها را براي فروش محصولات ارزشمندشان بازاريابي نمي کند!
شما بايد بدانيد که محصول شما هر چه باشد، نياز به بازاريابي دارد. اين بازاريابي ممکن است شامل بازاريابي محيطي، بازاريابي آنلاين، بهينه سازي موتور جستجو، بازاريابي محتوا و غيره باشد.
https://p-tweets.com/elearnpars
https://nootheme.com/forums/users/elearnpars/
خطاي هشتم | تيم نسازيد
هر صاحب کسب و کاري معتقد است که هيچکس نمي تواند مانند او کارهايي انجام دهد و براي آنها متاسف است. خب مي توان گفت اين تفکر تا حدودي درست است. اما اگر کمي بيشتر به آن نگاه کنيد، متوجه خواهيد شد که اين تصور مي تواند شما را به عنوان يک صاحب کسب و کار خسته کند.
https://edshelf.com/profile/elearnpars
https://www.metal-archives.com/users/parsianmag
علاوه بر اين، عدم ساختن يک تيم مي تواند باعث عقب افتادن بسياري از چيزها و شکست آنها به جاي موفقيت شود. بنابراين بهتر است به جاي بدبيني، تيم خود را بسازيد و با کمک تکنيک هاي متقاعدسازي، ايجاد حس تعلق به سازمان و ساير نکات مديريتي، اعضاي تيم را به تدريج به گروه متعهد کنيد.
تجربياتم را با شما به اشتراک گذاشتم پس…
آموزش هاي جايگاه آريا پارسا که در بالا خواندم شامل تجربياتي است که در اين سال ها کار سختي بوده است.