دينام ماشين چگونه کار ميکند و تليسان چند ميفروشد ؟
دينام ماشين چگونه کار ميکند و تليسان چند ميفروشد ؟
اگر فردي بصري هستيد، ممکن است بخواهيد دقيقاً بفهميد که در زير کاپوت ماشين شما چه اتفاقي ميافتد تا اين ژنراتور (ديناميک) راه بيفتد. چرخي روي دينام وجود دارد که با شروع به کار موتور خودرو مي چرخد. موتور مجموعه اي از چرخ ها را مي چرخاند که سپس چرخ را روي دينام مي چرخاند. اين مانند يک بازي تله موش است.
دينام يا استاتور، روتور، ديودها، تنظيم کننده ولتاژ و فن خنک کننده خود، به طور مداوم در حال کار است در حالي که ماشين شما در حال کار است تا جريان انرژي را از طريق موتور و شما حفظ کند.
تاريخچه ساخت دينام يا موتور الکتريکي ماشين
نکته اي جالب از تليسان : اگرچه دينام ها در اوايل جنگ جهاني دوم مورد استفاده قرار مي گرفتند، اما تا دهه 1960 در خودروهاي توليدي استاندارد نبودند.
دينام ها در شرايط خوب و با استفاده مناسب مي توانند تا هفت سال دوام بياورند، اما يکي از رايج ترين دلايل “مشکل خودرو” نيز هستند. اگر دينام از بين برود، ماشين شما نسبتاً سريع برق باتري را تخليه مي کند و سپس مي ميرد.
تعمير دينام بسته به خودرو و علت دقيق مشکل مي تواند از 100 هزار تومان تا بيش از 1.5 ميليون تومان هزينه داشته باشد.
چند نکته از تليسان براي علائم هشداردهنده مشکل دينام (چيزهايي که بايد مراقب آنها باشيد)
نماد باتري داشبورد روشن ميشود يا پيام سيستم «سيستم شارژ باتري سرويس» را نشان ميدهد
چراغهاي کمتر از حد معمول (هم داخلي و هم چراغهاي جلو) و صندليهاي گرمکن/خنکشونده نيز کار نميکنند
صداهاي سنگ زني - دينام ها داراي قطعات زيادي مانند قرقره ها، بلبرينگ ها و تسمه ها هستند که مي توانند در طول زمان فرسوده شوند.
بوي سوختن لاستيک - اين ممکن است به دليل ذوب شدن تسمه دينام توسط يک جزء ديگر باشد که از تراز خارج شده است.
باتري به تنظيم ولتاژ کمک مي کند اين يک واقعيت شناخته شده است که نوسانات برق مي تواند به الکترونيک آسيب برساند. خوب، باتري شما از آسيب ناگهاني برق به کامپيوتر داخلي و سيستم جرقه زني خودرو شما جلوگيري مي کند.
چک کردن قطعاتي که باعث خرابي دينام ماشين ميشود
همراه با انواع مختلف عناصر فيوز و وسايل حفاظت مدار که در سرتاسر وسيله نقليه استفاده ميشوند، باتري خودرو ميتواند به تنظيم نيرويي که به سيستمهاي الکتريکي ميرود کمک کند. دينامها داراي تنظيمکنندههاي ولتاژ هستند که جريان الکتريکي را به نوعي جريان تبديل ميکند که نميتواند جريان الکتريکي را تنظيم کند.
آسيب رساندن به الکترونيک خودرو هدف اين رگولاتور حفظ بالاترين ميزان ممکن ولتاژ در مدار به طور مداوم است. اين مي تواند به دينام سيگنال دهد که با توجه به نياز خودرو، انرژي بيشتر يا کمتري توليد کند. هر نيروي اضافي باتري را شارژ مي کند.
داشتن باتري به عنوان پشتيبان دينام چيزي است که از سيستم خودرو شما محافظت مي کند. اگر به طور ناگهاني دينام را از باتري جدا کنيد، افزايش ولتاژ ناشي از آن احتمالاً به خودروي شما آسيب مي رساند طبق تائيديه کارشناسان تليسان اين برقرار شده است.
اما مدار تکميل شده، با باتري در جاي خود، تغييرات آهسته تر و منظم تر در سطوح توان را تضمين مي کند، اگر دينام شما خاموش شود و باتري شما کار کند.
و اگر تا به حال فکر کرده ايد که هزينه شروع پرش چقدر است و با چه کسي تماس بگيريد، با شرکت امداد باتري تليسان تماس بگيريد.
ما اينجاييم تا کمک کنيم