تصاوير گوگل Google Images
تصاوير گوگل Google Images
تصاوير گوگل بخشي از موتور جستجوي گوگل است. اين گسترده ترين جستجوي تصوير در جهان با ميلياردها تصوير و بيش از يک ميليارد جستجو در روز است.
نتايج حاصل از نمايه Google Images را نيز مي توان در نتايج جستجو (SERP) جستجوهاي وب ادغام کرد. تصاوير گوگل براي بهينه سازي موتورهاي جستجو مرتبط هستند زيرا رتبه بندي خوب در نمايه تصوير مي تواند به افزايش ديد سئو و ترافيک وب سايت کمک کند.
توسعه تصاوير گوگل
موتور جستجوي تصوير گوگل در سال 2001 راه اندازي شد. با حدود 250000 گرافيک نمايه شده، با اندازه امروز فاصله زيادي داشت. اما ذخيره داده هاي تصويري از زمان معرفي آن به شدت افزايش يافته است، به طوري که تنها 9 سال بعد بيش از يک ميليارد تصوير در اين فهرست وجود داشت.
در تئوري، گوگل ميتواند هر تصويري را که در يک وبسايت منتشر شده است ايندکس کند. بنابراين، تعداد تصاوير در موتور جستجو با هر گرافيک آپلود شده در وب سايت مهدي نجاري افزايش مي يابد.
داده هاي مربوط به حجم واقعي پايگاه داده تصوير گوگل ضعيف است، زيرا اين گروه هيچ ارقامي رسمي را گزارش نمي کند. شاخص تصوير در سال 2010 در حال حاضر بيش از يک ميليارد عکس را شامل مي شد و اين تعداد احتمالاً در اين مدت دو برابر شده است.
گوگل از زمان معرفي موتور جستجوي تصاوير خود، به طور مداوم اين محصول را براي کاربران گسترش داده است. با اين حال، جستجوي تصوير در ابتدا نسبتاً “ناديده گرفته شد” و تنها چند ويژگي و گزينه هاي سفارشي سازي را ارائه داد.
سرانجام در سال 2009 يک به روز رساني بزرگ براي عملکرد جستجو انجام شد، زماني که هم طرح و هم عملکرد تنظيم شدند.
يک گام مهم در توسعه جستجوي تصوير گوگل، معرفي به اصطلاح “جستجوي معکوس” در سال 2011 است. از آن زمان، کاربران مي توانند با وارد کردن يک URL يا با بارگذاري مطالب تصوير، تصاوير مشابه را جستجو کنند.
از سال 2012، Google Images گزينههاي فيلتر متعددي دارد، از جمله فيلتر «جستجوي ايمن» که ميتواند مطالبي را که براي خردسالان قابل اعتراض است از نتايج فيلتر کند.
توابع جستجوي تصوير گوگل
جستجوي تصوير گوگل مانند جستجوي معمولي گوگل عمل مي کند. کاربران عبارت جستجوي خود را در شکاف جستجو وارد کرده و با کليک بر روي دکمه ذره بين جستجو را آغاز مي کنند.
- ابزارها: در بخش “ابزارها"، کاربران مي توانند نتايج را بر اساس اندازه، رنگ، نوع، زمان و حقوق استفاده مرتب کنند. اين مزيت را دارد که هنگام تحقيق روي تصاوير مي توان به سرعت يک پيش انتخاب انجام داد. با فيلتر کردن بر اساس حقوق استفاده، به عنوان مثال. ب. روزنامه نگاران يا کپي رايترها مي توانند مطالب تصويري احتمالي را جستجو کنند تا محتوا را تنها با چند کليک غني کنند.
- اندازه هاي نمايش: نتايج جستجو را مي توان با اندازه هاي تصوير مربوطه در ناحيه ابزارها نمايش داد.
- جستجوي معکوس: کاربران مي توانند با آپلود فايل هاي تصويري خود يا با وارد کردن URL تصوير، مطالب مشابه تصوير را بيابند. اين تابع همچنين براي کشف سرقت ادبي احتمالي مناسب است. پيش نياز اين است که تصاوير ناقض کپي رايت نيز توسط گوگل ايندکس شده باشند.
- گروه بندي: گوگل هنگام وارد کردن عبارات جستجو، گروه هاي تصويري مناسب را پيشنهاد مي کند. به عنوان مثال، کاربران مي توانند تصاوير يک ميز را جستجو کنند و موتور جستجو پيشنهادات بيشتري مانند “تصوير کليپ ميز” يا “ميز ناهار خوري” را ارائه مي دهد. نتايج مربوطه قبلاً در آنجا گروه بندي شده اند.
- تصاوير محصول: اگر از جستجوي تصوير در تلفن هوشمند خود استفاده مي کنيد، نه تنها بازديدهاي جستجوي ارگانيک را دريافت خواهيد کرد، بلکه بازديدهاي جستجويي که با تبليغات پولي از Google Shopping به عنوان “محصول” علامت گذاري شده اند نيز دريافت خواهيد کرد.
چرا Google Images براي بهينه سازي موتور جستجو مهم است؟
Google Images همچنين نقش مهمي در بهينه سازي موتورهاي جستجو دارد. زيرا تصاوير ايندکس نه تنها در خود جستجوي تصوير، بلکه در بازديدهاي جستجوي ارگانيک نيز نمايش داده مي شوند.
اين به وبسايتها اجازه ميدهد تا وقتي کاربران بر روي تصاويري که در موقعيتهاي بالاي SERP ظاهر ميشوند کليک ميکنند، ترافيک بيشتري دريافت کنند. در عين حال، بهينه سازي تصوير به افزايش ديد در جستجوهاي وب کمک مي کند.
الزامات بهينه سازي تصاوير
براي اينکه وب مسترها و سئوکاران بتوانند با تصاوير به رتبه هاي خوبي دست يابند، الزامات خاصي لازم است. در اينجا به برخي از آنها اشاره مي کنيم:
- نام فايل: براي کسب رتبه خوب در جستجوي تصوير گوگل، گرافيک ها بايد واضح و با کلمه کليدي مناسب نام گذاري شوند.
- جاسازي: اگر تصوير در يک زمينه کل نگر جاسازي شود، مي تواند مزايايي در پيچک ها داشته باشد.
- کيفيت: کيفيت تصوير بالا همچنين منجر به رتبه بندي بهتر در جستجوي تصوير مي شود.
انتقاد از تصاوير گوگل
از آنجايي که Google Images پس از کليک بر روي يک نتيجه يک تصوير کوچک نشان مي دهد و ديگر مستقيماً به منبع تصوير هدايت نمي شود، بسياري از وب سايت ها ترافيک خود را از دست داده اند. زيرا کاربران ديگر مجبور نيستند صفحه مورد نظر را براي ديدن کامل تصاوير فراخواني کنند، بلکه مي توانند مانند گالري تصاوير از طريق Google Images کليک کنند.
در عين حال تصاوير ديگري و مشابه پيشنهاد مي شود تا امکان بازديدکنندگان جديد از طريق Google Images به ميزان قابل توجهي کاهش يابد.
https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/1605376/
https://www.webtalk.co/n/43678317
https://cascade.org/node/6585?page=7#comment-75090
https://www.rohwrestling.com/content/who-deserves-shot-roh-world-tv-title?page=130#comment-129146
http://mail.party.biz/forums/topic/102196/dordle-best-puzzle-game-in-this-year/view/post_id/501766
https://tore-dahl.23video.com/copenhagen-images-architecture-3-1